50 Saker att göra innan du dör

Dave Freeman var och skrev boken 100 Thing to do before You die, jag inspirerades lite och gjorde min egen lista... Dock blev min bara 50 saker än så länge, men jag misstänker att den kommer uppdateras igen.  

1. Åk längst upp i Eiffeltornet
2. Upplev norrsken
3. Mjölka en kossa
4. Flyg första klass
5. Lär dig sportdyka (scuba diving)
6. Lär dig spela ett instrument
7. Lär dig prata tio språk flytande
8. Åka till Vietnam, Hong-Kong, Japan, Indien, Togo, Ryssland, Mongoliet, Uruguay, Madagascar, Kap Verde, Yemen, Kapstaden, Kap Horn, Julöarna
9. Sjunga för en stor publik
10. Kolla på alla "Sex and the City"-avsnitt i sträck
11. Läsa "Borta med vinden"
12. Gör en handbromssväng
13. Lär dig flyga ett flygplan
14. Lär dig surfa
15. Ha 100 000 kronor på bankkontot
16. Träna för att få din drömkropp
17. Ha en knullkompis
18. Återbesök huset du växte upp i
19. Rör vid en tiger
20. Säg "Jag älskar dig" till någon och mena det
21. Vandra hela Kinesiska Muren
22. Stå vid kanten vid Niagra Falls
23. Åka flotte genom Grand Canyon
24. Hoppa Bungy Jump
25. Skänk anonymt pengar till en organisation
26. Gå bartenderkurs
27. Släktforska och gör ditt släktträd
28. Se in i dina barns ögon, se dig själv och le
29. Kör på Autobahn
20. Läs ut en bok på en dag (24 timmar)
31. Lär dig jonglera med tre bollar
32. Åk till Rio under en karnival
33. Sov under stjärnorna
34. Skriv testamente
35. Volontära, istället för att bara tänka på det
36. Bada i ett vattenfall
37. Dricka öl på Oktoberfesten i Munchen
38. Skriva en bok
39. Plantera ett träd
40. Låta håret under armarna växa i en månad
41. Simma med en delfin
42. Springa ett maratonlopp
43. Bada naken i månskenet
44. Färga håret i en neonfärg
45. Ha äventyrligt sex (på bussen, tåget, flyget, stranden, framför en kamera, i en hiss, på köksgolvet, på en balkong, på jobbet)
46. Rädda någons liv
47. Ropa "Jag bjuder" i en bar
48. Åk bil från kust till kust i Usa
49. Kasta pil på en karta och åk dit du träffar
50. Kunna svara på frågan "Vem är jag?"

Jag är färdig med de sex första och inne på den sjunde. Jag pratar svenska, engelska och isländska flytande och jobbar på min franska och spanska.


Fastnade i det här nu, med saker att göra innan man dör... Kan rekommendera er denna bok, en streckläsare!

Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0