Bikini för småbarn?

Läste följande artikel på aftonbladet;
  http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2961151.ab

Okej, känner nog inte att jag har någon åsikt om saken egentligen. Men sen tänkte jag lite tillbaka på min barndom och känner två olika saker...

1. När jag var liten åkte baddräkten av. Jag var alltid naken! Fråga mej inte varför, men det är något oskyldigt över nakna små barn som springer runt på stranden. De kan leka, gräva i sanden och koka kaffe helt nakna, ingen bryr sig. Det ger mej sommarkänslor på något skumt sätt.

2. Men samtidigt så känner jag att någon stans måste vi dra gränsen till sexismen och kvinnoförnedringen. Det sägs att i antingen vart 10e eller vart 6e hem sker kvinnomisshandel (beroende på källa). Om detta är att spä på kvinnoförnedringen och sexismen vet jag inte. men det måste fan finnas bättre sätt att kämpa mot den!


Jobbade röven av mej idag, supertrött men kan inte sova.... Lång dag i morgon, köra tidningar på fredag, lördag och söndag morgon. Träffa yllekillen ska jag nog hinna med i helgen oxå! :)

Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0