Tortellini

Tog sovmorgon, åt frukost och funderade på vad jag skulle göra sen. Det slutade med något bord poker och sen bakade jag en kaka... 

Har funderat på tortellini. Det har ju ofta typ en kött- eller grönsaksfyllning, själv föredrar jag den med kött eller Icas egen med spenat. Iaf, jag har funderat på hur dom får in den i pastan, om dom trycker in den eller gjuter pastan runtomkring. 
Fyllningen verkar ju lite krämig, som en köttmassa eller grönsaksröra. Hade det varit en köttbit kunde dom ju ha gjutit pastan runt omkring. Men jag tror att röran inte är stabil nog för att bli gjuten på. Men hur trycker dom in fyllningen då? Pastaskalet är ju ofta mjukt, iaf på Icas pasta. Och om dom då trycker in röran borde ju pastan gå sönder. Undrar om dom gör tortellini i fabrik eller för hand? Vilken extremt onödig diskussion med mej själv...

Hemglassbilen plingade på förmiddagen, funderade på att springa ut och köpa lite glass. Men jag har ju inga pengar... Och satt i pyjamas bestående av små rosa shorts och en alldeles för stor t-shirt med reklamlogga. Sist bilen var här skulle jag springa ut i bilen och hämta saker, då var det en väldigt söt kille som körde, undrar om han skulle gilla min pyjamas?


Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0