Jag ska bli sjöman

Träffade inte yllekillen, han var alldeles för trött efter att jobbat hela dagen. Han erbjöd middag dock, men jag hade inte tid att åka dit. Skulle kolla på båtar, snarare åka båt :)
Guud vad jag saknat känslan av att åka med båt, glömt hur det känns. Kasta loss och sedan bara hav framför en... Ahh... Det finns två känslor, den ena är när kossorna går ut för första gången på våren och den andra är när man lämnat land och man kan skymta havet. Känslorna jag känner vid dessa tillfällen inte kan beskrivas med ord. Det är bara ett lyckorus som går genom kroppen, en känsla av att vara hemma och att allt är bra. Kan det vara någon sorts frihet jag söker?

Trotts provjobb och ansökningar jag gjort ska jag nu börja på en ny kula. Ska skicka en ansökan till varje rederi jag kan hitta i världen, jag ska bli sjöman!
Listan med rederier organiseras såhär:

1. Världsdel
2. Land
3. Kryssningsfartyg
4. Lastfartyg (mest container)
5. Fiskebåt
6. Tankfartyg
7. Övrigt.

Önska mej lycka till!


Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0