Jobb

Har varit en upptagen helg, kört tidningar varje natt...

Ganska jobbigt att sova mellan åtta och tolv på kvällen, sedan jobba sex timmar, sedan sova tre timmar och vara vaken hela dagen. Påfrestande, men vad jag älskar att jobba då... Har saknat att känna mej viktig, vara någonstans på en speciell tid och att ha jobbarkompisar. Men mest av allt har jag saknat att få lönespecar... Ahh vilken känsla! Längtar!
Denna vecka ligger tidningskörat lite nere, då jag börjar mitt semestervikariat nästa vecka. I morgon ska jag jobba dubbelt, vilket innebär att jag börjar på mitt andra jobb och slutar på mitt tredje. Så kommer vecka se ut... Jobbar i två olika matvarubutiker.



Jag kom hem från Island 11e Augusti, där var jag i åtta månader. Jag jobbade som piga, mjölkade kossorna och städade i huset. Min bonde var 76 år gammal och hans fru 71. Så abstinensen efter att jobba har varit ganska stor då jag på Island mest lallade runt...

Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0