Insikt på hög nivå

Var på utsällning med massa jenkare igår och sedan på raggarfesten efter... Jag funderade på en massa saker, inte konstigt att tiden gick så fort :)

  • Död åt stumpor i sandaler. Då menar jag sånna remsandaler, med kardborre. Fenomenet bärs främst av äldre män, de som närmar sig gubbåldern och varje gång jag ser fenomenet blir jag sugen på att fråga: vad är poängen med att ha strumpor i sandaler? Om du fryser om fötterna så ta ett par ordentliga skor isället. Om problemet ligger i en mer skönhetsvinkel, personen i fråga skäms över sina fötter, så get over it... Come on!
  • Pardans är underskattat. Det måste ju vara det roligaste som finns att skaka rumpan och rulla hatten tillsammans med någon, bugga loss liksom... Asså, att röra på sej släpper loss endorfiner, lyckogrej i kroppen, och närheten till någon annan gör en glad. Mer pardans åt folket!
  • Cover band består av främst killar som i tonåren lirade i farsans garage och drömde om att slå igenom. 50 år senare står de på en skitig motorgård och sjunger gamla dansbandshits för 450 fulla människor... Egentligen är det bästa musiken som finns, gamla covers där man kan skråla med för full hals, men gubbar, ge upp. If it hasn't happened by now, it's not gonna happen....

Nu hade kvällen övergått i någon sorts berusning, livet var bara gott och då slog det mej...

  • Jag kissar hellre mellan två bilar på en parkering än på BajaMajor. De är ohygieniska, luktar och jag kissar inte i en låda med hål inuti om det inte finns papper. Nej, tur att jag hade laddat med pappernäsdukar....
  • Men nöden har ingen lag och måste man så måste man... Slutkläm: det är trångt att vara två tjejer inne i en Bajamaja....
  • Det är något charmigt över ljummen öl! 

Nu började kvällen lida mot sitt slut och natten tog vid.

  • Taxichaufförer är världens bästa människor... De lyssnar alltid på vad man har att säga, stöttar och de vet alltid om man druckit för mycket. Arbetsskada?
  • Klockan är halv fyra, efter lite om och men så får man in nyckeln i porten och kan gå in i trapphuset. Nynnar lite för sej själv, tror att det är vackert men när grannen sticker ut huvudet och förklarar att ens skönsång är ungefär "vem ströp katten" på högsta volym kommer man till insikten; idol är inget för mej...
  • Slutklämmen blir: McDonalds är världens bästa bakiskäk :)

Med det sagt är det dags att sova, i morgon ska jag göra ännu en djupdykning på ams.se och olika företag. Eftersom jag bara sökt ett jobb sedan i tisdags, säger mitt samvete att jag måste söka minst 20 jobb i morgon...


Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0