Är det en katt eller en tröja?

Min 24timmarstumör har tagit över mitt liv. Denna vecka har jag jobbat, sovit och möblerat om i mitt kryp in. Det är allt... Jo, har spelat några turnerinar poker. Har inte funnits mycket att blogga om.
Har haft mobilen avstängd, varit utloggad från MSN och levt på pasta med pesto, det enda som finns i min kyl som inte passerat bäst före-datumet för några månader sen. Seriöst, avskaffa uttrycket "mjölken har gått ut", den står för fan kvar tills man häller ut satyget och slänger kartongen... För er som klickar in för första gången eller inte hängt med jobbar jag som tidningsbud, i brist på annat, och har därför totalt vänt på dygnet.

I omflyttningen i mitt kryp in fann jag något under min säng som kunde liknas vid antingen en katt eller en tröja. Förrvirringen var stor, stog i för stor pyjamas och kliande mej i huvudet, vad fan är detta? Borstade av den lite försiktigt och kunde då konstatera att det var en gammal Dumlepåse som samlat så mycket damm att den var luddig... Jag minns inte att jag någon gång ätit Dumle sen jag flyttade in här. Skumt...
Nu står iallafall sängen inte ut genom halva dörrhålet, det är dammsuget under sängen och alla DVDfilmer har radats upp så jag äntligen vet vilka jag har.

Eftersom jag känner mej som en luddig dumlepåse på insidan och behövde rensa systemet lite, gick jag igår kväll ut med en kompis. Inget är som en lönehelg, Magnus Ugglas gamla hit "Kung i baren" kommer för alltid vara sanning... 
Vid fyra i morse låg jag på badrumsmattan med huvudet i duschen och fötterna på handfatet (fördelen med att ha ett litet badrum) och bad till Gud att han skulle få mitt huvud att sluta snurra, mina fötter att återgå till sitt normala antal två och att all sprit skulle komma upp inom en snar framtid... Mest av allt bad jag Honom svara på frågan; kommer den där dagen när vi aldrig dricker sprit igen?


Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0