Könssjukdomar -Söderlunds bekännelser


Dagens fråga hos Söderlund handlar om känssjukdomar och kondomanvändanade. Söderlund själv säger att han litar på partnern helt i fråga och helst kör utan kondom, då kondomsex är som att äta cola med pappret på. Mitt svar i diskussionen blev lite för långt, så jag skriver ett inlägg i bloggen istället...

Asså, sex med kondom är ju som bulle med bullpappret kvar, jag håller med. Men samtidigt är sjukdomar värre än än hårdsmält papper...
Jag skulle aldrig ha one night stand utan kondom. Dels för att meningen med one'is är tillfällig tillfredställelse utan förbindelser, och att då dra på sej en sjukdom gör oneiset till en komplikation. Och jag tänker alltid att jag har onies ofta, om en kille som har onies med mej, så har han det med flera och därför finns risken för sjukdomar.
Egentligen är jag inte rädd för sjukdomar så som klamydia och gonorre, det är "bara" att ta penicilin. Men kondylom och herpes fungerar ganska lika, man kan ha dem hela livet utan att veta om dem, behöver inte ha några symptom men skulle de bryta ut får man i herpesfallet sår och i kondylomfallet sk. könsvårtor. Kondylom, herpes och HIV/AIDS skrämmer mej, det är sjukdomar man inte kan bli av med och HIV/AIDSfallet är dödande.
De få gånger det varit för mycket alkohol eller det gått för snabbt för att hinna med kondom har jag alltid testat mej. Dels för att jag inte vill ha några sjukdomar men oxå för att jag inte vill riskera att sprida något vidare.

Tanken slår mej när jag gjort ett test; vad skulle jag göra om det visade sej positivt? Tänker lite på Miranda i Sex and the city när hon får klamydia, eftersom hon aldrig testat sej listar upp alla hon haft sex med, tar tjuren vid hornen och ringer dem. Jag har testat mej, kanske inte med korta mellanrum, men någon gång om året. Min lista skulle inte vara så lång, men tillräckligt för att vara pinsam. Jag skulle nog inte ringa, helt seriöst... Min förmåga på fyllan att bedöma killar är inte den bästa, allt för många gånger har jag vaknat i en rävsax, ja, det kan hända tjejer oxå, och flytt hals över huvud. Jag vill inte prata med dem, det var en tillfällig tillfredställelse, jag skulle inte ringa.
But then again... Skulle jag vilja att någon ringde mej om han visade sig ha en sjukdom? Hrm... Kan ju inte svara ja på den frågan nu, när jag sagt att jag inte skulle ringa. But then again... Jag skulle förstå om han Inte ringde, det är ju mitt ansvar efter ett oskyddat onie att testa mej och då får jag ju veta.

Sex med kondom är som kanelbullar med bullpappret kvar, hårdsmält. Men alternativet sjukdomar är värre... Mer kondomer åt folket!! :)

Tack Söderlund för en bra fråga...

Angå mig
Postat av: Söderlund

Tack så jättemycket!

Jag skulle vilja efterlysa en sak bara och det är en länk till min blogg så att fler kan delta i diskussionen? Tack så mycket annars och på förhand! :)

2008-10-14 @ 17:53:18
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Sofie

Håller med dig! Det var faktiskt bra skrivet!

2008-10-14 @ 21:14:10
URL: http://sofiethatsme.blogg.se/

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0