Tidningsbud vs McDonalds

Jag har tröttnat på mitt jobb så mycket att jag överväger att börja på McDonalds. Och jag har börjat längta till jul. Så illa är det.


Tack till Mats för texten, tydligen den enda förutom jag som gillar den här låten...

Min barndoms jular

Jag kan minnas min barndoms jular,

alla sånger som vi sjöng då med varann.

Jag kan känna värmen från den öppna spisen,

och nog längtar jag tillbaks någon gång ibland.


Refr: Nya tider kommer, dagarna dom går.

Saker har förändrats som inte vi förstår.

Men vad som än händer, vart vi än färden styr,

Känslan är densamma när juldagsmorgon gryr.


Jag kan ännu se vår gran i rummet,

Hur det lyste när vi tände alla ljus.

Jag kan känna dofterna inifrån köket,

Hur de spreds till varje vrå av vårat hus.


Refr: Nya tider kommer, dagarna dom går.

Saker har förändrats som inte vi förstår.

Men vad som än händer, vart vi än färden styr,

Känslan är densamma när juldagsmorgon gryr.


Läses: Jag går i min barndoms gränder, fylld av tankar.

Snöflingorna som faller minner mig om alla våra lekar.

Ja allt känns så nära.

Tänk alla tindrande ögon när tomten kom,

med sin lykta nere vid vägen.

Och den gamla släden som förde oss till julottan.


Refr: Nya tider kommer, dagarna dom går.

Saker har förändrats som inte vi förstår.

Men vad som än händer, vart vi än färden styr,

Känslan är densamma när juldagsmorgon gryr.


K.Danielsson


Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0