Vad är kärlek?

Jag vill ha kärlek...
Eller, jag har en 24timmarstumör, lider av lite ångest. Jag vet inte om jag vill ha en kram eller ett knull... Tanken jag slås av; här är jag, helt ensam, med mitt Sex and the city, kladdkaka och tankar som sällskap. Kanske det saknas någon i mitt liv, en kärlek. Men vad är kärlek? Och det jag funderar mest över är vad en pojkvän är?

Det är ju en man, annars skulle det vara en flickvän. Det är ju dels en kompis, kanske ens bästa kompis. Den man gör allt med, som alltid finns där. En person man älskar att älska med. En kille man delar stora saker med; livskriser, hem och räkningar, men även sånna små saker som gulliga sms, en puss på morgonen eller att köpa filmer tillsammans. En pojkvän är en person vi älskar föralltid, alltid vill umgås med och som betyder mest i hela världen. Någon man inte kan leva utan...
Men måste vi ha allt det? Jag älskar min bästa kompis, hon betyder mest för mej och skulle hennes värld krascha kommer jag på några minuter och gör allt jag kan för henne.

Måste jag då ha en pojkvän? Om jag får allt av min bästa kompis? Fast jag tänker inte ha sex med henne däremot...

Just nu känner jag mej bara frustrerad över att jag inte hittar svaret på frågan, fast egentligen är jag nog mest frustrerad över att jag inte kan formulera frågan...

Finns det någon prins på en vit jävla häst som kan rädda mej?


På lördag ska jag supa skallen i bitar, igen... Världen blir så mycket vackrare då...

Angå mig
Postat av: Marias Kakburk

Svar: Härligt att höra!:)

2008-10-15 @ 23:05:00
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0