En låång dag

Var ju på Ikea hela dagen igår... Shoppade med yster, hon har köpt lägenhet och behövde köpa liksom allt. Vi kom när de öppnade vid tio, efter två timmar åt vi lunch. Vi funderade på att även äta middag där men någonstans får det vara nog på ikeamanin... Tre kundvagnar, många dumförklarande/skratt från personalen och typ 12 000 kronor fattigare kom vi äntligen ut till bilen för att packa in allt. Sju miljoner av "men så här då..", repor på bilar som parkerat brevid och ett antal sträckningar slutade det med att vi stängde bakluckan och bara packade in allt från baksätet. När vi packar där som bäst, trycker in allt så om vi öppnade bakluckan skulle 12 000 ramla ut, ringer det på hennes telefon som självklart, ligger i en påse längst in (vilket egentligen är längst ut) i bakluckan. Det stod alltså i valet och kvalets hetta om att antingen öppna bakluckan så allt ramlade ut eller lyfta ut allt igen... Vi lyckades med att öppna bakluckan, samtidigt hålla in allt och ta telefonen. Hur vi gjorde vet jag inte, men några som gick förbi fick sej iaf ett gott skratt....

Jag köpte nya tallrikar, bestick, glas, lakan, ljus och lite annat sånt smått och gott som saxar, skärbräda, måttsatts (har blivit trött, men duktig, på att ögonmåtta gröten). Mitt kryp in börjar likna sida 27 i katalogen känns det som. På gott eller ont... Ingvar Kamprad skulle ju iaf känna sej som hemma om han tittade förbi någon gång :)

Chefen ringde idag, jag är helt ledig i helgen! Ska inte jobba alls... Ska ju gå ut i morgon, vad fan ska jag göra ikväll? Har längtat efter att kunna sova en hel natt, slippa jobba... Men nu när jag kan blir jag alldeles rastlös. Suuck... Köpa en chipspåse och spela poker..

Japps, ska hjälpa yster flytta nu. Skål so long :)


Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0