En vanlig dag på jobbet

Det finns vissa saker som vi tidningsbud hatar då de stör vårat jobb:

  • skällande hundar
  • cyklar/mopeder/kundvagnar parkerade i trappuppgången eller utanför ingången
  • ouppmärkta lådor
  • gnällande tanter som tycker tidningen är sen
  • hundar inne i lägenhten som rycker tag i tidningen
  • fulla människor som ropar efter en
  • locket på postlådan ramlar av
  • punka

I natt tror jag att jag råkade jag ut för allt...

Först var den en hund som skällde, från källarvåningen till högsta våningen kunde jag höra den. Ganska irriterande.
Ny utdelning (någon som börjar prenumerera) till en låda som inte fanns. Den gick inte att hitta!
En dam som kom ut och påpekade att tidningen var sen, klockan var 3.15. Då jag har inställelsetid mellan 2-6.30 var den "i tid", hur nu en tidning kan vara sen, det är ju inte direkt kommunaltrafik... Hon påpekade att hon haft tidningen i 60 år, den har alltid kommit prick 2.00. Är det inte dags att dö snart då tänkte jag...
Utanför en port välte jag en moped, som välte en annan moped. Ooops... 
Knuffade till en kundvagn i en trappuppgång, den stod i vägen för dörren och brevinkastet, så vagnen rullade ner för trappen.
Vi alla tidningsbud råkar någon gång ut för detta, i natt var min tur. Japp, stack in tidningen i vad vi kallar för råttfällan (sån låda i dörren dör man viker in liksom, som ett fack i dörren), någon rycker tag i tidningen. Det är ganska läskigt, för det förväntar man sej inte...
Fest på en balkong, blev bjuden på både det ena och det andra. Tackade nej då jag var i tjänst, även om jag behövt lite sprit för att orka.
Sista lådan på sträckan, fäller upp locket som ramlar av. Arg som fan tryckte jag ner tidningen i lådan och sen locket i efter...

Det hände inte i natt men förra veckan råkade jag komma åt en plingklocka till en lägenhet, mannen öppnade försiktigt och frågade vad jag hade på hjärtat. Jag bad tusen gånger om ursäkt och sprang vidare. Numera får han en gratis lokaltidning varje dag, som plåster på köpet. 

Tror jag ska söka nytt jobb....


Har du spelat chack och funderat på varför hästen går så konstigt?

Angå mig

Angå mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0